Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR).

In anii 1979, in mediul clinic,in Massachussets, USA, a fost implementat pentru prima data, acest program numit Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR).

Prin acesta, fondatorul programului, John Kabat-Zinn, aduce meditatia si practicile contemplative, in mediul clinic. De-a lungul timpului, mai mult de 25.000 de oameni au trecut prin acest curs, mare parte din ei fiind trimisi pentru a face cursul de catre doctori, terapeuti si specialisti, care au practicat si inteles ca o larga varietate de afectiuni sunt efecte secundare ale stresului si pot fi tratate prin acest program.

 

Acesti participant au fost motivati sa faca ceva pentru ei – ceva ce nimeni altcineva nu putea face, si anume a invata sa se foloseasca de propriile resurse si capacitatea naturala de a reveni catre o stare de sanitate, echilibru, calm si pace interioara.

 

Structura cursului este de 8 Sesiuni a cate 2,5 ore pe saptamana, timp in care participantii, isi dezvolta in mod natural si treptat, o relatie intima cu momentul prezent, devenind mai prezenti si mai constienti in vietie lor, observandu-si senzatiile, gandurile si emotiile. Practicile prin care se antreneaza atentia constienta si meditatiile ghidate, sunt destinate atat celor care n-au mai practicat nici un fel de meditatie, cat si meditatorilor care doresc sa gaseasca o structura sa-si creeze o practica mai solida si mai informata.

 

Practicile din mindfulness se trag din traditia budhista, prezentata intr-un mod secularizat, laic, un mod in care se apropie foarte mult de ceea ce noi numim Psihologie analitica. In acest moment, mai bine de 750 de cursuri MBSR ruleaza la nivel global, iar numarul mare de oameni de stiinta, cercetatori, doctori si psihologi si paricipanti care au luat contact cu acest curs, sunt motivul pentru care in ultimii 40 de ani au fost publicate mai bine de 6000 de articole, sute de studii si de carti pe aceasta tema. Desigur, 2500 de ani de practica nu pot fi explicati in 40 de ani de studii stiintifice, dar azi, putem in sfarsit spune ca incepem sa intelegem ce se petrece atunci cand meditam si care sunt o parte din beneficiile acestor practici.

 

Cuvantul ‘’practice’’ apare foarte des in aceasta descriere, datorita faptului ca o mare componenta a acestui curs este practica, experientiala. Exista si intelegerea intelectuala si informata de studii stiintifice, dar aceasta constituie jumatatea mai putin importanta.

 

Mindfulness-ul este un mod in care putem invata cum sa ne pozitionam, cum sa actionam, fata de orice se petrece in viata noastra. Un mod in care putem prelua controlul vietii noastre, un mod de a lucra constient si sistematic, cu stresul, durerea, boala si provocarile din viata de zi cu zi. Studiile arata ca oamenii care parcurg acest curs, au observat urmatoarele efecte:

  • Reducerea simptomelor, fizice si psihologice ale stresului.
  • Imbunatatirea stimei de sine
  • Mai mult entuziasm si energie in viata de zi cu zi
  • abilitate crescuta de a se relaxa
  • Reducerea nivelelor durerii (pt cazurile cronice) si o abilitate crescuta de a suporta durerea
  • Rezilienta in conditii de stress pe termen lung si scurt

.

Tel: 0752178844